Jsem unavená, ale nemohu usnout

.

Pokud jste žena kolem padesátky, je dost možné, že za váš problém může menopauza. Různé obtížné zdravotní problémy má v tomto období až polovina žen. Pokles hormonů produkovaných vaječníky estrogenu a progesteronu způsobí často:

–       návaly horka, zimnici, bušení srdce

–       noční pocení

–       poruchy spánku

–       bolesti hlavy, závratě

–       suchou pokožku a sliznice

–       osteoporózu

–       onemocnění srdce

–       výkyvy nálady

–       zhoršení paměti a soustředění

–       únavu a deprese

 

V dnešní době mají ženy naštěstí k dispozici hodně možností, různých metod léčby, které tyto potíže odstraňují nebo alespoň hodně mírní.

 

Máme pro vás několik typů, jak na problémy se spánkem. Jak si dopřát potřebný odpočinek.
spánek pod peřinou.jpg 
Jídlo a cvičení

Pro ženu, která je v období menopauzy to platí dvojnásob. Jezte a cvičte pravidelně. Volte lehčí jídla a menší porce. Vyvarujte se konzumace těžších jídel večer před spaním. A sport hlavně provozujte ten, co vás baví. Jen z takového pohybu můžete mít dobrý pocit.

 
Chladnější ložnice a volnější oblečení

Spěte v dostatečně vyvětrané místnosti. V zimě stačí méně topit a častěji větrat. V létě, pokud jsou horké noci, pomůže vzduch „rozhýbat“ technika (ventilátor, klimatizace). Košilky a pyžama vybírejte volného střihu, nejlépe bavlněné (tento materiál dobře odvádí vlhkost a zároveň udržuje teplo). Tak umožníte pokožce volněji dýchat.

 
Méně pikantních potravin a návykových látek

Ostřejší jídla podporují pocit horka a nepříjemné návaly. Snižují cholesterol a krevní tlak, ale v období menopauzy vám moc neprospějí. Omezte jejich konzumaci. A nejezte je hlavně před spaním. Pozor na nikotin, kofein a alkohol. Opět hlavně před spaním. Sklenka vínka pomůže k lepšímu usínání, ale zároveň může mít na vině i noční buzení a brzké buzení. Alkohol prostě zasahuje do spánkového cyklu.
západ slunce za ženou.jpg 
Dopřejte si relaxaci

Stres způsobuje naši větší citlivost na změny teplot. Je potřeba ho odbourávat co nejvíce. Pomohou relaxační techniky, jóga, aromaterapie, bylinky, masáže, ale také aktivní kulturní život, kontakt s přáteli, kamarádkami. Pokud máte zdravotní problémy, nestyďte se a poraďte se s lékařem.

 

Jsem unavená, ale nemohu usnout
3.7 (73.33%)3
.